my soul is dying

nu kommer ett sådant inlägg julia hade kallat emostyle.

någon som kännt en saknad så stor att de snart inte finns något att leva för?
just nu i dag denna vecka denna månad har varigt en speciell sådan.

men de kanske inte är så konstigt om man har den man älskar som mest på andra sidan jordklotet.
min älskade lillasyster.

den dagen du lär dej att läsa ska du läsa de här.

detta inlägg är till min älskade syster.

jag minns den dagen nu föddes.
din pappa ringde mej och sa att du hade fötts på natten och att du var otroligt lik mej.
jag kommer oxå ihåg att jag hörde hur han började gråta och hur mina tårar började rinna ner för mina kinder
innan vi la på luren sa han :
sheila du får inte säga till någon och absolut inte alfred de här ska bli en överaskning.

jag kunde knappt vänta eftersom att jag och din bror skulle komma till england och hälsa på en dag senare.
den natten kunde jag inte sova.
de var som natten till födelsedagen?
och om du nu är lik mej är du säkert lika och kan inte sova den natten.
jag vaknade nog tidigast den morgonen.
och när vi kom till england och satte oss i bilen mins jag hur ivrig jag var för att komma hem.
väl innanför dörren kramar jag din mamma och skyndar av med skorna och drog i vår bror för att han skulle skynda sej.
vi båda sringer upp för trappen och an fårgar mej varför vi hade så brottom.
när vi kommer in i rummet med din spjälsäng pekar jag på sängen och säger därför har vi brottom
han går fram och kollar på dej .
du ligger där så stilla och sover han kollar på mej och frågar om hon är riktig och om hon våran.
jag nikar och båda börjar börjar smeka din söta lilla kind.

de var första gången jag träffade dej.
inte trodde jag de bara de skulle vara 3 sånna fina tillfällen till.

jag min sista gången jag träffade dej.
från första dagen jag kom var du som en igel på mej .
men tro inte att jag tyckte de var jobbigt.
när vi skulle hem till sverige kommer jag ihåg att vi satt i bilen och väntade på alla andra de var bara vi i bilen.
du satt och var otroligt tyst för att vara du och min syster.
efter ett tag frågade jag vad du tänkte på.
du va bara 3 men endå tänkte du otroligt mycket.
när du kollade upp i mina ögon såg jag tårar.
du frågade om jag skulle komma tillbaka.
men redan då visste jag att de här skulle vara sista gången på många år.
och då gjorde jag de jag kollade in i dina ögon och sa jag kommer snart älskling.
du litar väl på mej ?
och jag vet att jag ljög men jag kunde inte kolla dej i ögnen och säga att de skulle ta ett bra tag.
tro mej gumman jag ångrar att jag ljög men trotts allt var du ju bara 3 år.

när vi var på flygplatsen och vi snart skulle gå ville du bara sitta i mitt knä.
när flygvärdinnan kom och skulle följa oss kollade du på mej med dina stora bruna ögon och sa : akki i love you.

jag kramade dej länge och kände att du grät för att du andades mycket tungt.

släppte dej och kramade din mamma och pappa.
kollade på dej kramade dej igen.
men du kramde inte tillbaka.
förmodligen förstog du.
vi började gå och så hör jag de gråta kollar bak och du springer efter.
jag fångar dej och ner på mina knän du kramar mej en sista gång .
din pappa kommer och tar dej i handen.
vi fortsätter gå och jag hör hur du skriker ett riktigt film skrik.
kollar bak och då gråter du försöker värkligen komma loss och komma i kapp oss.

jag grät hela flygresan hem hela vägen hem i bilen och grät mej till sömn.
 
hoppas du en dag får läsa de här och ser hur mycket jag älskar dej.

älskade syster jag har en önskan att du får växa upp med ett bra liv att du går ut skolan och gör de med stil.
du ska leva de livet du vill och vara den DU vill vara och inte den dina föräldrar vill att du ska vara.

jag älskar dej kära syster.



men du ska veta my soul is dying

lillasyster bli inte som jag.

 






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Ditt namn
Bor: Vart du bor
Ålder: Din ålder

Övrigt: Valfritt text, t ex dina intressen eller om din blogg.




RSS 2.0